Piet van Dortmont Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

De heer P.L. van Dortmont uit Oosterhout is onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Piet van Dortmont (78) zet zich al vele tientallen jaren in voor de samenleving. Maar liefst 51 jaar was hij penningmeester van de afdeling West-Brabant van de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO). Daarnaast was hij ruim 35 jaar actief als secretaris en cursusleider bij de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie. Ook in Oosterhout was Van Dortmont zeer actief. Hij was ruim dertig jaar voorzitter van de Oosterhoutse gymnastiek- en turnvereniging Lenig en Sterk (LES), sinds 2000 bekend als Lenig en Sportief 50+. Ook alweer dertig jaar is hij sportleider/trainer van seniorengroepen. Hij organiseert tennistoernooien voor senioren, was lid van de Sportraad Oosterhout en is actief bij de politieke groepering Gemeentebelangen. Tenslotte was hij gedurende tien jaar muzikaal begeleider bij de kerkdiensten in de Boskapel in Oosterhout.

Uiteraard namens Gemeentebelangen Oosterhout de felicitaties !!